• WiFi_Slider

W dniach 11.09/14/09 grupa uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych wraz z nauczycielami języka angielskiego: Panią Eweliną Rosińską oraz Panią Hanną Rudzisz-Lis, odbyła wycieczkę do Londynu. Chielibyśmy serdecznie podziękować naszym sponsorom  firmie Dziejak S.C oraz KH Kipper za ufundowanie nam biletów wstępu do London Eye, rejs statkiem po Tamizie oraz  firmie Polonez Plus za opłacenie transportu z i na lotnisko w Modlinie. Pragniemy wyrazić ogromną wdzięczność za hojność i zaangażowanie w nasz projekt.

Dzień 1: Około godziny 1:30 podekscytowani wyruszyliśmy z Kielc na lotnisko w Modlinie. O 7:30 rozpoczęliśmy lot samolotem, a po dwóch godzinach wylądowaliśmy na lotnisku London Stansted. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy autobusem w kierunku miasta. W przechowalni na stacji Victoria zostawiliśmy  bagaże i rozpoczęliśmy naszą przygodę ze stolicą Wielkiej Brytanii.

Spacerując po mieście zobaczyliśmy okolice katedry Southwark, most Milenium, teatr szekspirowski, Katedrę Św. Pawła oraz najsłynniejszy londyński most London Bridge. Następnie metrem udaliśmy się w kierunku miasteczka Morden gdzie czekały na nas rodziny, u których gościliśmy przez następne trzy dni.

Dzień 2 - Po śniadaniu, rodziny pomogły nam dostać się  na stację metra, skąd udaliśmy się do centrum Londynu. Odbyliśmy rejs statkiem po Tamizie, a następnie podziwialiśmy obłędne widoki na miasto ze słynnego 125-metrowego koła widokowego London Eye. Ponownie udaliśmy się  metrem do kompleksu biurowego Canary Wharf we wschodnim Londynie, gdzie znajdują się trzy spośród najwyższych budynków w Wielkiej Brytanii. Na sam koniec dnia zwiedziliśmy dzielnicę Greenwich ze słynnym Królewskim Obserwatorium Astronomicznym i przekroczyliśmy południk 0. Około godziny 19 powróciliśmy  na kolację i nocleg.

Dzień 3 - Na samym początku dnia, udaliśmy się do centrum skąd przeszliśmy pod pałac królewski Buckingham, gdzie zobaczyliśmy widowiskową zmianę warty. Następnie zwieźliśmy opactwo westminsterskie (Westminster Abbey), królewski park św. Jakuba oraz słynną wieże zegarową Elizabeth Tower, znaną również jako Big Ben. Kolejno przeszliśmy na Trafalgar Square oraz zobaczyliśmy rezydencję i biuro premiera Wielkiej Brytanii przy 10 Downing Street. Po odpoczynku na Leicer Square, udaliśmy się do National Gallery, gdzie mieliśmy niepowtarzalną okazję zobaczyć wiele dzieł sztuki, m.in. słynny obraz Vincenta Van Gogha zatytułowany „Słoneczniki”. Następnie przeszliśmy przez londyńską dzielnicę China Town aż do Piccadilly Circus w rozrywkowej dzielnicy West End, gdzie zobaczyliśmy najsłynniejszą ścianę reklamową. Tym razem do Morden udaliśmy się czerwonym piętrowym autobusem.

Dzień 4 - Po śniadaniu pożegnaliśmy się z rodzinami, dziękując im za gościnę i uprzejmość. Następnie przeszliśmy do parku w Morden gdzie odbył się quiz wiedzy o Londynie. Po wyłonieniu zwycięzców przejechaliśmy metrem do Muzeum Historii Naturalnej. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się na lotnisko. Około 21: 30 przylecieliśmy do Warszawy skąd udaliśmy się w drogę powrotną do Kielc.

Londyn wywarł na nas ogromne wrażenie. Mieliśmy nie tylko niepowtarzalną okazję zwiedzać to piękne miasto, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością i postępem technologicznym, ale także na poznanie mieszkańców Londynu, ich zwyczajów oraz rozmowę w ich ojczystym języku. Była to najlepsza lekcja języka angielskiego, jakiej przez długi czas nie zapomnimy! ☺