Vinaora Nivo Slider

AKTUALNOŚCI

Wycieczka do Warszawy - 7. 04. 2017

7 kwietnia 2017 r. – zgodnie z tradycją naszej szkoły – wyróżniający się uczniowie ZSE uczestniczyli w wycieczce do Warszawy.

Jak co roku – w rocznicę śmierci -  w imieniu uczniów , nauczycieli i wszystkich pracowników ZSE - złożyliśmy kwiaty na grobie Patrona Ryszarda Kaczorowskiego w Panteonie Wielkich Polaków w Świątyni Opatrzności Bożej .

Na grobie Ryszarda Kaczorowskiego – Honorowego Obywatela Kielc -  złożyliśmy także wieniec , który za naszym pośrednictwem przekazał Pan Prezydent Wojciech Lubawski i Rada Miasta Kielc.

Po zrealizowaniu głównego celu naszego wyjazdu – zwiedzaliśmy z przewodnikiem Warszawę. Przejechaliśmy Traktem Królewskim  na Stadion Narodowy ( byliśmy na trybunach). Następnie zwiedzaliśmy   Stare Miasto : plac Zamkowy,  Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, Rynek Starego Miasta, Barbakan, pomnik Małego Powstańca i inne ciekawe miejsca.

Na koniec – pojechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach i tam widzieliśmy  kwaterę Batalionu „Zośka”, pomnik Gloria Victis,  Dolinkę Katyńską i Aleją Zasłużonych dotarliśmy do kwatery smoleńskiej.

Wbrew prognozom – w piątek w Warszawie nie padało, więc udało się zrealizować cały plan wycieczki. Wróciliśmy do Kielc zadowoleni, a opiekunami podczas wyjazdu były Teodozja Dymek, Agnieszka Rożniakowska – Gościniewicz i Jolanta Rzepa.