ELEKTRYK z nową jakością kształcenia

TYTUŁ: ELEKTRYK z nową jakością kształcenia

CEL: Celem głównym projektu jest podniesienie jakości kształcenia branżowego poprzez realizację staży o wysokim standardzie oraz wzrost umiejętności zawodowych pożądanych na rynku pracy przez realizacje szkoleń podnoszących kwalifikacje uczniów 132M/2K i nauczycieli 1M/1K .

Okres realizacji 1.V.2025-30.IV.2027

WARTOŚĆ PROJEKTU: 1 846 354,66 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU FUNDUSZY EUROPEJSKICH: 1 661 184,66 PLN

GRUPY DOCELOWE:

  • Nauczyciele pracujący w Zespole Szkół Elektrycznych 2 osoby w podziale na 1 kobieta i 1 mężczyzna
  • Uczniowie uczący się w Zespole Szkół Elektrycznych 134 osoby w podziale na 2 kobiety i 132 mężczyzn

EFEKTY/REZULTATY:

  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 2 nauczycieli
  • Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 134 uczniów
  • Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 81 uczniów
  • Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 67 uczniów
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 114 uczniów
  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 2 nauczycieli

ZADANIA:

ZADANIE1: Zajęcia dodatkowe dla uczniów rozwijających umiejętności podstawowe i przekrojowe niezbędne na rynku pracy w nauczanych zawodach.

Realizacja odpowie na potrzeby związane z rozwijaniem umiejętności podstawowych i przekrojowych niezbędnych na rynku pracy, nauką i kontaktem z nowymi technologiami i sprzętem. 570h Zajęć dodatkowych rozwijających umiejętności podstawowe i przekrojowe niezbędne na rynku pracy w nauczanych zawodach: 3gr x 6os x 60h w zawodzie t.elektryk, 2gr x 6os x 60h t.automatyk; 3gr x 6os x 30h t.elektronik; 1gr x 10os x 60h t.programista; 1gr x 18os x 60h t.programista + pozostałe zawody; 2gr x 8os x 30h t.informatyk; w okresie 10.09.2025 – 31.12.2026;

ZADANIE 2: Staże zawodowe dla uczniów

Realizacja odpowie na potrzeby uczniów: zdobycie kwalifikacji zawodowych przydatnych na rynku pracy, kontakt rzeczywisty z pracodawcą oraz jego wymaganiami. Przeprowadzimy staże dla U kl. 4 technikum (80M/1K, 140h/os.) sprzyjających płynnemu przejściu do aktywności zawodowej, w terminie VII,VIII 2025 i 2026r

ZADANIE 3: Warsztaty antydyskryminacyjne, esparcie psychologiczno-pedagogiczne, doradztwo zawodowe

Realizacja odpowie na potrzeby związane z upowszechnianiem i podnoszeniem wiedzy, umiejętności i wpływające na postawy, które mają na celu przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami oraz wspieranie równości i różnorodności; radzeniem i rozwiązywaniem problemów z emocjami i stosunkami międzyludzkimi; uzupełnieniem działań doradztwa zawodowego realizowanych w placówce. 52 h Warsztatów antydyskryminacyjnych: 13gr x 10-11os x 4h; w okresie IX 2025-XII 2026. CEL: dostarczenie uczestnikom narzędzi i wiedzy do kształtowania postaw prospołecznych, umiejętności współodczuwania i tolerancji. 16h warsztatów Komunikacji empatycznej: 4gr x10os x4h; w okresie VI 2025-VI 2026; CEL: wypracowanie zdolności dostrzegania emocji, okazywania szacunku drugiej osobie i stosowanie języka, który nie jest krytyką oraz rozbudzania empatii. 20h konsultacje indywidualne w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej: dla 10 os x 2h/os w okresie VI 2025 – IV 2027; CEL: wzmacnianie poczucia własnej wartości, rozwijanie umiejętności rozróżniania i identyfikowania emocji, ograniczenie lęków związanych z kontaktami społecznymi, przeciwdziałanie skłonności do izolacji. 201h wsparcia z doradztwa zawodowego dla 67M/0K x 3h/os indywidualnych spotkań/rozmów; w okresie VI 2025 – XII 2026; CEL: przygotowania uczniów do świadomego i samodzielnego planowania kariery oraz podejmowania i dokonywania zmian decyzji edukacyjnych i zawodowych, uwzględniających poznawanie własnych potrzeb

ZADANIE 4: Kursy i szkolenia dla uczniów

Realizacja tego zad. odpowie na potrzeby uczniów: zdobycie kwalifikacji i kompetencji zawodowych przydatnych na rynku pracy. Cel: nadanie uczestnikom dodatkowych kwalifikacji i uprawnień do wykonywania zawodu, U otrzymują certyfikat, realizacja IX 2025–IV 2027.

* Kurs+egzamin SEP (216h szkolenia + 90egzaminów) (9gr x 10 os x 24h ) dla kl. 4, 90uczniów z zakresu eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych (konserwacja i naprawy) o napięciu do 1kV, Kurs prowadzony w ZSE, w 2 edycjach (ferie 2026 i ferie 2027).

* Kurs+egzamin UDT Instalator pomp ciepła (216h+ 45 egzaminów) (9 gr x 5 os x24h) dla kl. 4, 45uczniów nabywa umiejętności do instalowania instalacji odnawialnego źródła energii.

* Kurs+egzamin UDT Instalator systemów fotowoltaicznych (63h+ 45egzaminów) (9 gr x 5 os x16h) opis j.w.

* Audyt i odbiór instalacji fotowoltaicznych (63h) (9 gr x 5os x 7h) dla klas 4, 45uczniów. Cel: Uczeń uzyskuje umiejętności pozwalających na wykonanie audytu i pomiarów niezbędnych przy uruchomieniu instalacji fotowoltaicznych.

* Wycieczka na farmę fotowoltaiczną (3gr x 30os) w okresie IX 2025-XII 2025; Dedykowane uczniom w zawodach t.elektryk, t.elektronik i t.automatyk; CEL: uzyskanie wiedzy na temat odnawialnych źródeł energii oraz wiedzy związanej z możliwościami dalszej edukacji i podjęcia studiów w tym kierunku. U odwiedza farmę fotowoltaiczną, zobaczą jak powstają wielkie inwestycje nastawione na ochronę środowiska i klimatu oraz wykorzystanie odnawialnych źródeł energii.

ZADANIE 6: Kursy i szkolenia dla nauczycieli

Realizacja odpowie na potrzeby : podniesienie kompetencji i kwalifikacji oraz kontakt z nowymi technologiami. Cel uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do nauczania praktycznej nauki zawodu na współczesnych urządzenia i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Zaplanowano dla (1M/1K) kursy, szkolenia kompetencje; realizacja V 2025- IV 2027

* *Szkolenie Red Hat System Administration I dla (1M); 40h; CEL: nabycie umiejętności instalacji systemu, konfiguracji sieci, zarządzania systemami plików oraz podstaw administracji bezpieczeństwem

*Szkolenie Red Hat System Administration II + RHCSA Exam dla (1M); 40h;CEL: poszerzenie umiejętności zdobytych na ww. szkoleniu, ponadto nabycie umiejętności administracji systemami plików, partycjonowania dysków twardych, zarządzania woluminami logicznymi, kontroli dostępu do systemu; Przygotowujący do egzaminu RHCSA.

*Kurs angielski zawodowy dla (1K) 90 h, odpowie na potrzeby w zakresie uzupełniania kompetencji językowych specjalistycznych, coraz częściej w pracy na lekcji używane są materiały w języku angielskim, np.: oprogramowanie, noty techniczne iaplikacyjne. Potrzeba w rozwijaniu kompetencji językowych zawodowych jest widoczna z analizy, a ponieważ ciężko jest znaleźć tego typu ofertę edukacyjną na rynku wychodzimy naprzeciw potrzebom n-li/ek.

*Warsztaty antydyskryminacyjne (2N) 4h, prowadzone przez pedagoga szkolnego.